Drukuj

Instrukcje konfiguracji

WebMaster. Opublikowano w InterNET HELP

W celu uzyskania połączenia z siecią bezprzewodową należy kliknąć odpowiednią ikonę znajdującą się w prawym dolnym rogu ekranu, tuż obok zegara systemowego.
Następnie z listy dostępnych sieci bezprzewodowych wybieramy tą która dotyczy naszego połączenia, nazwa sieci znajduje się na protokole przekazania urządzeń dołączonym do umowy o świadczenie usług dostępu do sieci Internet.
Zaznaczamy połącz automatycznie i klikamy połącz.
W okienku połącz z siecią, przepisujemy klucz zabezpieczeń znajdujący się na protokole przekazania sprzętu załączonym do umowy abonenckiej.
Po kliknięciu OK, przy ikonie sieci bezprzewodowej powinien pojawić się monit Dostęp do internetu.
Teraz możesz już otworzyć przeglądarkę i przetestować połączenie.
Drukuj

FAQ

WebMaster. Opublikowano w InterNET HELP

Pytanie 1: Kto może zostać naszym klientem ?

Odpowiedź: Każdy, kto tylko znajduje się w zasięgu naszej sieci. Taką informację można uzyskać telefonicznie, bądź w siedzibie naszej firmy.

Pytanie 2: Co jest mi potrzebne do korzystania z waszych usług ?

Odpowiedź: Podstawowym warunkiem do korzystania z naszych usług jest posiadania komputera klasy PC z zainstalowanym systemem operacyjnym. Antena, montowana na zewnątrz budynku, specjalna bezprzewodowa karta sieciowa  oraz kabel do połączenia anteny z kartą. Cały niezbędny zestaw potrzebny do instalacji zapewnia CyberNET.

Pytanie 3: Czy jeśli zakupię opcje przykładowo 1024 kbit/s (1Mbit) to zawsze będzie to 1024 kbit/s (1Mbit) a nie mniej?

Odpowiedź: Wszystkie prędkości dostępne w naszej ofercie są gwarantowane do najbliższego routera brzegowego CyberNET. Nasza firma nie ma mozliwości gwarantowania prędkości transferu z sieci Internet, wynika to z różnorodności łącz innych operatorów oraz serwerów leżących poza siecią firmy CyberNET. W nielicznych przypadkach może zdażyć się, że prędkość transferu może odbiegać od zapisanej w umowie. W tym celu należy sprawdzić prędkość ściągania z innych stron internetowych, jeśli prędkość z tych stron będzie znacznie odbiegać od prędkości zapisanej, należy skontaktować się z działem pomocy technicznej firmy CyberNET.

Pytanie 4: Czy usługa którą zapewnia firma cybernet posiada ochronę antywirusową, oraz przed innymi atakami na mój komputer?

Odpowiedź: Nasz serwer bardzo dobrze zabezpiecza przed bezpośrednimi atakami z sieci Internet poprzez zastosowanie zaawansowanych systemów ochrony typu firewall. Firma CyberNET nie może kontrolować treści ściąganych przez naszych Abonentów, w których może być zawarte złośliwe oprogramowanie, dlatego w interesie abonenta jest posiadanie ochrony antywirusowej. Firma Cybernet zaleca posiadanie:
  • Programu antywirusowego (Avast, nod32)
  • Firewalla (programu zabezpieczającego przez atakami z Sieci)
  • Dobrej przeglądarki internetowej, odpornej na tzw. złośliwe strony (Firefox, Opera)

Pytanie 5: Dlaczego nie działa mi Internet? Co zrobić?

Odpowiedź: Przed kontaktem z działem pomocy technicznej należy wykonać kilka poniższych czynności:

  • Sprawdzić kabel łączący antenę z urządzeniem abonenckim (częstym powodem braku internetu jest przerwany kabel lub odkręcone złącze).
  • Sprawdzić czy połączenie sieciowe jest aktywne - wchodzimy kolejno START/PANEL STEROWANIA/POŁĄCZENIA SIECIOWE I INTERNETOWE/POŁĄCZENIA SIECIOWE i sprawdzamy czy połączenie z siecią bezprzewodową jest włączone.
  • Sprawdzić wpisy przy konfiguracji połączenia sieciowego. Klikamy połączenie sieci bezprzewodowej prawym przyciskiem myszy i wybieramy WŁAŚCIWOŚCI a następnie Protokół Internetowy TCP/IP Właściwości, następnie sprawdzamy czy wpisy zgadzają się z tymi w protokole instalacyjnym który otrzymali Państwo przy instalacji.
  • Jeśli wszystko zawiodło i nie ma w dalszym ciągu internetu, prosimy o kontakt z nami a jeśli nie rozwiążemy sprawy telefonicznie to umówimy się na wizytę u Państwa w celu rozwiązania problemu.

Pytanie 6: Czy zła pogoda może być przyczyną pogorszenia się jakości usługi?

Odpowiedź: Podczas pomiaru sygnału zawsze, zostawiamy "margines bezpieczeństwa" w celu zapewnienia klientowi stabilnego połączenia, bez względu na warunki atmosferyczne. Decyzję o podłączeniu klienta podejmują instalatorzy, w przypadku braku możliwości uzyskania stabilnego połączenia nie podejmą się instalacji.

Pytanie 7: O co chodzi w tym, że nie wprowadzacie limitu transferu?

Odpowiedź: Limit transferu polega na przyznaniu użytkownikowi jakiejś miesięcznej ilości danych, którą ten może ściągnąć z Internetu. Niestety po jej przekroczeniu operator drastycznie ucina prędkość użytkownikowi lub wymaga by za dodatkowy transfer dopłacać. Nas tego typu praktyki nie dotyczą! Nie wprowadzamy i nie zamierzamy wprowadzać żadnych tego typu podobnych utrudnień gdyż w naszym odczuciu są one dla klienta krzywdzące.

Pytanie 8: Łączyłem się przez modem, zainfekowałem PC "dialerem". Rachunek mnie przeraził. Czy tutaj będzie podobnie?

Odpowiedź: Nie ma powodu do zmartwień. Nasze połączenie z internetem nie jest połączeniem modemowym. Nie wybiera się żadnego numeru dostępowego, więc "dialery" nie będą działać mimo np. zainstalowania się w systemie. Mimo tego polecamy zainstalowanie "firewall" i programu antywirusowego aby być chronionym przed niechcianymi "robakami".

Pytanie 9: Nie posiadam telefonu stacjonarnego. Czy jest on konieczny do podłączenia Internetu radiowego?

Odpowiedź: Do podłączenia naszej usługi nie jest konieczne posiadanie linii telefonicznej.

Pytanie 10: Mam nielegalny system operacyjny, boję się, że gdy połączę się z internetem to zostanę wykryty, czy to możliwe?

Odpowiedź: To co robisz jest nieetyczne i niezgodne z prawem. Zalecamy wykupienie licencjonowanego systemu operacyjnego. Jednak nie ma raczej możliwości żeby ktoś Cię "znalazł" tylko dlatego, że będziesz podłączony na stałe do internetu.

Pytanie 11: Przeinstalowałem system operacyjny komputera. Teraz nie mam Internetu. Co mam zrobić ?

Odpowiedź: Znajdź płytę instalacyjną dołączoną do urządzenia służącego do odbioru Internetu. Zainstaluj odpowiedni sterownik. Następnie we właściwościach połączeń sieciowych przy opcji "Protokół TCP/IP" wybierz "właściwości" a następnie opcje zaawansowane. Wpisz adresy IP i DNS, które są wpisane na umowie zawartej z naszą firmą. Zrestartuj komputer, wszystko powinno działać. Jeśli nie działa a konfiguracja tego wszystkiego przerasta Cię to skontaktuj się z nami. Zawsze możesz liczyć na pomoc naszych instalatorów.

Pytanie 12: Strony bardzo wolno mi się otwierają, czemu tak jest?

Odpowiedź: Wielu klientów ma problem z otwieraniem się stron. Najczęstszym tego powodem jest uruchomiony w tle program typu P2P (BearShare, IMesh, eMule, eDonkey, BitComet lub inny klient torrent) który to zabiera całe lub część łącza, pasma przydzielonego dla użytkownika w wyniku tego brakuje go do otwarcia stron www lub powoduje wolniejsze ich otwieranie. Tak więc przed zgłoszeniem braku internetu lub niemożności otwierania stron prosimy sprawdzić czy programy wcześniej już wspomniane nie są uruchomione. Jednocześnie główne zagrożenia użytkowania tychże programów to:
  • spowolnienie pracy komputera
  • większe ryzyko zarażenia komputera wirusami
  • pociąga za sobą konsekwencje prawne (związane z bezprawnym udostępnianiem czyjejś własności a co za tym idzie łamaniem praw autorskich)

Komunikaty

Szanowni Abonenci

W dniu 23-04-2024 w godzinach od 01:00 do 04:00 prowadzone będą prace serwisowe w naszej sieci. Należ się spodziewać utrudnień w dostępie do wszystkich naszych usług. Za utrudnienia przepraszamy.